Tuesday, 1 March 2011

InsyaAllah you'll find your way♥

Assalamualaikum...

Setelah bape hari panas terik..
Sampai naik kering rumput2 kat halaman rumah tuu..

ALHAMDULILLAH...hari ini rahmat turun mencurah2..
Kelentang kelentung kat bumbung rumah..
Aik??Hujan batu jugak ke kat Malaysia?
Sampai mak jengah kat pintu sebab ingat hujan batu..hehehe..
Mak tingin nak tengok hujan batu la tu...
Terkesan dengan cite anaknye ni pasal hujan batu kat Alexandria..hehehe..
"Hujan lebat sangat agaknyee ek na.."Kate Mak sy..:)

Hmmm,hujan lebat tg td seperti memahami cerita sedih antara Nana & dia..Cewaaah..
Ya!!memang sedang mendengar cite sedih dr best fren Nana ptg tadi...
Mula2 awan bertukar kelabu...mendung..
Kemudian hujan renyai2...
Dan akhirnya mencurah2 dengan lebat kebumi..
Seperti mengikut rentak cerita kami...Ya Rabb!!..

Ape2 pon,semoga diberi kesabaran & kekuatan kepada beliau...

**Jangan sedeh2 ey..Ko sedeh aku pon sedeh gak taw...huk3..**

"Kadang-kadang Allah turunkan hujan, ditambah dengan guruh, siap dengan kilat lagi... 
kita tertanya-tanya Kemana perginya matahari? 
Rupanya Allah mahu memberikan kita pelangi yang indah"

Kepada Husnul Hatimah..
Kepada mereka2 yang sedang bersedih & bermuram durja..
dan lebih2 lagi kepada Nana budak baek...


Ingatlah..
Mungkin kesedihan yang kita alami kini akan digantikan dengan kebahagiaan pada satu hari nnt..
Pujuklah hati..supaya sentiasa bersangka baik dengan ALLAH..
Perancangan ALLAH adalah yang terbaek utk kita..


Ambillah juga waktu begini untuk mendekatkan diri kita kepadaNYA...
Kita tak sedar..atau sebenarnya kite pura2 tidak sedar..
Kite juga selalu leka & lupa..
Sebab tu ALLAH uji kita..
Sebenarnya DIA uji kerana DIA lebih sayangkan kita...
DIA rindukan suara(doa) kita kepadaNYA...
Merayulah & mengadulah sepuas2nya..
Serta mohonlah apa saja kepada yang Esa...
Ingatlah..ALLAH sentiasa bersama kita...

***********************************
Sambil2 tu..
Meh cni meh..
Kite layan lagu Maher Zain- InsyaALLAH- versi Melayu...
InsyaALLAH...ada jalannya♪♫♪♫
'
'
'
'
'

لو في يوم كان الحمل عليك تقيل
وتايه لوحدك مش لاقي دليل
والهموم تخلي الليل طويل
وترميك في غربة ومرارة وويل
مد ايديك ، تلقاه دايما حوليك
هو الله ، قبلك حاسس بيك
إن شاء الله إن شاء الله إن شاء الله
هاتلاقي الطريق
إن شاء الله إن شاء الله إن شاء الله
هاتلاقي الطريق

لو في يوم خدتنا معاصي أو ذنوب
وخافت قلوبنا ما تقدر تتوب
وتشكي الروح ، ومين بالسر ليه نبوح ؟
ومين الي يقدر يداوي الجروح ؟
مد ايديك ، تلقاه دايما حوليك
هو الله ، قبلك حاسس بيك
إن شاء الله إن شاء الله إن شاء الله
حتلاقي الطريق
إن شاء الله إن شاء الله إن شاء الله
حتلاقي الطريق

قول يا الله
ده عنك مش بعيد
ماتشيلش هم ولا تشعر بضيق
قول يا الله
اهدينى ياقلبي عشان أتوب
امحيلي ذنوبي واهديني الطريق
نورلي الطريق، نورلي الطريق، نورلي الطريق

إن شاء الله
إن شاء الله
إن شاء الله
هاتلاقي الطريق
إن شاء الله
إن شاء الله
إن شاء الله
هاتلاقي الطريق
إن شاء الله
إن شاء الله
إن شاء الله
هاتلاقي الطريق

^
^
^
kat atas ni lirik dalam bahasa arab..

p/s :Tiba2 terasa sayuuu sangat hati ni...:(
Hmmm,betapa besarnya pengorbanan Mak & bapak..

Ya ALLAH..berilah peluang & kesempatan utk aku berbakti & membalas jasa kedua Ibu Bapaku satu hari nanti...Amiin..

NaNa(^_^)
Comments
2 Comments

2 budak baik sudi komen:

cinonex coreyan said... [Reply to comment]

cinonex setuju ayat ni..

Mungkin kesedihan yang kita alami kini akan digantikan dengan kebahagiaan pada satu hari nnt..
Pujuklah hati..supaya sentiasa bersangka baik dengan ALLAH..
Perancangan ALLAH adalah yang terbaek utk kita..



kite merancang..allah juga merancang untuk kite..la tahzan dengn ape yg berlaku..ada rahmat di sebaliknye..yg pentng bnyk kan bersbr n keklkan allah swt dalm ati kite..pasti musibah itu juga ada nikmat nye =)

NuNu BeBeH said... [Reply to comment]

Syukran cinonex atas nasihat kamu...

InsyaALLAH..
semuanya ada hikmah..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...