Wednesday, 2 March 2011

Forgive and forget or at least one of the two??

Assalamualaikum..

Mudah2an korang sume sehat walafiat hendaknye..
Ekceli,Terbace satu kata2 ni..
'
'
'
'
Forgive and forget or at least one of the two??

Ape pendapat korang??

Nana biasa dengar...FORGIVE & FORGET.. full stop!!

Hmm..Ada yang menasihatkan Nana..

"Jangan memaksa diri utk melupakan..slow2..
Yang penting kamu memaafkan...
InsyaALLAH,lama2 pasti akan lupa.."

Ada juga yang kata..

"Kalau kamu tak lupakan macam mane kamu nak memaafkan..
Perlu ke2-2 nya..
Kalau kamu melupakan mesti kamu mampu memaafkan..."

Masing2 ada pendapat sendiri..
Terima kasih atas nasihat semua..

INSYA'ALLAH..
ALLAH pasti membantu kite..
ALHAMDULILLAH..
ALLAH sentiasa ada bersame..

*******************************
Kepada Best fren sy 'Husnul Hatimah'..
Kepada mereka2 yang masih bersedih hati...
Kepada mereka2 yang sudi membaca entry ini...
Tak lupa juga untuk diri sendiri yang masih terkesan luka dihati... 
Oh!!kepada 'Silent Reader' juga saya tujukan...mungkin ade kot..

Sedikit kata2 untuk memujuk hati yang sedang diuji..

Sori la,Copy paste je ni..

"Cintailah kekasihmu sekadarnya, siapa tahu ia akan menjadi musuhmu suatu hari nanti.
Dan bencilah musuhmu sekadarnya, siapa tahu ia akan menjadi kekasihmu suatu hari nanti" [Sayidina Ali Bin Abi Talib]

"Kata orang bijak, 
bagi hati yang sedih lagu yang riang pun terdengar memilukan.
Sedangkan orang bijak lain berkata, sekali pikiran negatif terlintas di pikiran, 
duniapun akan terbalik. 
Maka mulailah hari dengan selalu berfikir positif"

Ya..InsyaALLAH,Sy mahu jadi org yg 'bijak' dengan selalu berfikiran positif!!
tenang2 saje sudah......weee~~(✿◠‿◠)

Tenang2lah hati...
sy maafkan...sy maafkan..sy maafkan semua org..:)

p/s : Yeeay!!mahu jumpe kawan2...rindu kat sumeee...InsyaALLAH,jumpe korang nnt ye...

(^_^)vNaNa
Comments
2 Comments

2 budak baik sudi komen:

cinonex coreyan said... [Reply to comment]

nape entry emosi sedey2 ni..=)

NuNu BeBeH said... [Reply to comment]

hmm..sebab sedang sedikit sedih la cononex..

sori2,entry layan perasaan je kan??
next entry insyaALLAH..hepi2..hee~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...