Friday, 18 March 2011

Khabar dari "Kota Pantai"

Assalamualaikum...

Salam Jumaat penuh ceria untuk semua...
Bila dah mula menghitung hari ni...
Rase makin cepaaaaaaaat je waktu berlalu...

Alhamdulillah...
Ramai kawan2 yang sudah selamat pulang ke Egypt semula...

Ya!!hari ni pepagi sudah kecoh di FB...
Jiran tetangga yang sudah berada di Alexandria mula menghapdet berita..

Laporan pertama, oleh Cik Izz & Cik Najah :

Tuah didapati tersangat2lah busuk akibat sudah lama tidak dimandikan...
Berikutan cuaca yang agak sejuk di Alexandria..
Acik Izz & Acik Najah disana tak sampai hati nak mandikan Tuah..Alaahaaii..ucuk!!
Tambah mereka lagi..
Tuah juga kelihatan sedikit kurus & seperti kurang kasih sayang!!kasihaaan...:(

Huuu~~Sabar ey Tuah..
Tak lame ag kite terbang kesana taw..lebiu misiu!!

Laporan ke-dua, Oleh Cik Izz & Cik Najah  :

Seperti sedia maklum rumah sewa sedang di islah(renovate)...
Bak kata Baba "Kullu jadid"...
Maka,bersiap sedialah mental &
fizikal untuk mengemas rumah baru..
Opss rumah baru renovate...

Mudah2an segala hasil perenovetan dilakukan dengan teliti & baek...
Bukan asal bole je ye Baba..hee~~

Laporan ke-tiga, Oleh Cik Auna :

Kuliah sudah berjalan seperti biasa...
Cuma masih tidak rancak katenye...
Jadual kuliah pon dah ade...

Katenye lagi,
InsyaALLAH,imtihan bermula pada bulan Jun..
(besa akhir bln april da mula)..

Rabbuna najjahna Ya Rabb..

Laporan ke-empat, Oleh Cik Ani :

Perintah berkurung masih dijalankan di Egypt...
Bermula jam 12:00am - 6:00am..
Rusuhan masih ade tp semuanya terkawal & secara aman...
InsyaALLAH,semua selamat..
Tak sabar nak balik Alex weh..:)

Laporan ke-lima, oleh Cik Ani & Cik Najah :

Mengikut kate mereka..
Rata2 penduduk Alex mula merenovate rumah mereka...
Tidak kurang yang menambah lagi & lagi tingkat imarah(bangunan) menjadi lebih tinggi..
Waah!!patut la Baba exited nak islah umah jugak..

-Picture Tuah merenung nasib di jendela sblm ditinggalkan-
Picture latest masih belom di upload oleh Acik2 di Alexandria..
Ntah hape ghupe la Dak Ucuk nih..:p


p/s : Alhamdulillah...
Semakin semangat untuk meneruskan pengajian disana...:)
Tajdid niat 'Aku belajar hanya kerana ALLAH'

Mudah2an sy & sahabat seperjuangan beroleh kejayaan..
Najah 'ala tul  & tahun depan tamat pengajian disana..
Ada rezeki mahu menziarahi tmpt 'impian',mudah2an dimurahkan rezeki..:)
Amiin Ya Arhamar Rohimin...

NaNa(^_^)v
Comments
2 Comments

2 budak baik sudi komen:

cinonex coreyan said... [Reply to comment]

eee..binatang ape yg puteh gebuuuuuuuuu jea tu..rasa macam nak dush2 jea boleh tak??..hehe

NuNu BeBeH said... [Reply to comment]

xbole2...:(
sedih nii..
risaukan Tuah kat sane taw..:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...