Thursday, 28 April 2011

Ntah bila berakhir~~

...السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
♥بسم الله الرحمن الرحيم♥

Alhamdulillah~~~
Rahmat mencurah2 di bumi Iskandariah hari ni..
Walopon cuaca agak mendung+sejuk...
Dan waktu2 begitu adalah lebih syok kalau berselubung dalam lihaf/comforter..
Tapi...Alhamdulillah,gagahkan juga diri utk mengikuti kelas Nahu hari ni..
Itu lagi syooooook+++...hehee..
Ada peluang ikut kelas tambahan...
Syukran awi2 kat Khadijah(Thailand) yang ajak Nana join kelas ni...
Dapat la refresh & tambah2 ilmu Nahu...
Dan best lagi sebab dapat belajar sama2 ngan pelajar Thailand & Russia...
Wat masa ni Nana sorang je budak Malaysia...Layaaaaaan~~~
Mudah2an terus diberi kekuatan untuk berjuang!!

Hmmm...Perasan tak??
Cuaca nampaknya tak menentu la sekarang ni...
Malaysia pon sama kot...
Ingatkan Alexandria dah mula musim syaif(panas)
Tapi...tiba2 hujan...
Gegel2 nak mengetuk2 kibod ni...:p

Haisssh~~Dunia-dunia....
Dalam kite tak sedar...
Terbentang luas depan mata...
Terlalu banyak tanda2 kecil kiamat sudah berlaku diatas muka bumi
yang boleh dikira sebagai bumi yang sudah rosak ni!!

Cuaca sekarang yang tidak menentu..
Musim buah2an pon dah tak seperti dulu..

Belum dikira dengan keadaan sosial skrg ni...Ishk!!
Astagfirullah al-'azeem...

Ntah bila berakhir~~~Ntah bila2 masa je DUNIA ini musnah berakhir..

ALLAHUMMAKH TIMLANA BI HUSNIL KHATIMAH YA ALLAH!!

Sama2 kita renung2kan...

-Montazah,Alexandria-

Firman Allah dalam surah an-Nisa, ayat 18, maksudnya:
“Dan tidaklah taubat itu diterima Allah daripada orang yang melakukan kejahatan (yang) apabila datang ajal kepada seseorang daripada mereka, barulah ia mengatakan: ‘Sesungguhnya aku bertaubat sekarang dan tidak pula diterima taubat orang yang mati sedangkan mereka dalam kekafiran (kejahatan).’ Bagi orang itu Kami sediakan azab yang pedih.”


Selagi ada ruang waktu & kesempatan....
**Peringatan utk diri sendiri lebih2 lagi**

p/s: Banyak ketawa??-'iqab nafsi- أستغفر الله العظيم

NaNa(^_^)v
Comments
2 Comments

2 budak baik sudi komen:

**::CIKNUURUL::** said... [Reply to comment]

salam alaik,nana,..thanks ek sudi snggah blog CN,.hehe,.blog nana pon best,entri pon best,.hehe,.slmt brjuang di bumi Allah walau kite tau xkan lame kite d dnia,..

NuNu BeBeH said... [Reply to comment]

@**::CIKNUURUL::**
Wslm...welcome CN..
Terima kaseh jugak sudi singgah blog somot nana ni ye...;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...