Tuesday, 11 January 2011

Tolong ingatkan saya selalu

Assalamualaikum...

Alhamdulillah diberi keRAJINan nak mengupdate blog lg..
Seperti mane 'RAJIN' nye sy membaca kitab[Sila percaya]

Taraaaa~~~blog yang sudah ditacap2...
Bila xde keje ni la kejenye...
Header yang konon mcm santek..


Tengok2...ade Putera Katak ag taw..
Putera Tuah xmo jeles k..
Kite xcurang pon..hehehe..

Lagi satu,da tukar lagu jugak lah
Dendangan lagu & lirik 'YA ALLAH'(Wali Band) yang sangat menyentuh hati..
Abg Opick jangan marah ya...lagu 'Rapuh' tetap saya suka‎(✿ ♥‿♥)

Ok lah..itu sebagai muqaddimah je[xperlu pon xpe kan?:p]
Hmmm,Hari ni mahu bermuhasabah diri & tanpa segan silu nak mengajak korang juge..
[Mungkin sebab banyak main2 hari ni,elok sangat la tu..(╥_╥)]
Tolong babab je budak ni!!Dush3x...Adoooih..
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'

ADAKAH IMAN KITA BERTAMBAH ATAU BERKURANG HARI INI??

Antara tanda2 iman kita lemah :

1.Merasa malas untuk melakukan solat berjemaah di masjid dan ini adalah salah satu sifat munafiq sepertimana yang disebut oleh Allah di dalam Al-Quran.
Maksudnya;
'Sesungguhnya orang-orang munafik itu melakukan tipu daya (terhadap agama) Allah (dengan perbuatan pura-pura beriman sedang mereka kafir pada batinnya), dan Allah pula tetap membalas tipu daya mereka (dengan membiarkan mereka Dalam keadaan munafik). mereka pula apabila berdiri hendak sembahyang, mereka berdiri Dengan malas. mereka (hanya bertujuan) riak (memperlihatkan sembahyangnya) kepada manusia (supaya disangka Bahawa mereka orang Yang beriman), dan mereka pula tidak mengingati Allah (dengan mengerjakan sembahyang) melainkan sedikit sekali (jarang-jarang).'

2.Merasa susah untuk bangun bagi mengerjakan solat subuh.
Baginda s.a.w bersabda; “Dua rakaat pada waktu fajar adalah lebih baik dari dunia dan seisinya”.

3.Tiada rasa khusyu’ di dalam solat dan sentiasa sibuk dengan urusan dunia.

4.Meninggalkan perkara-perkara sunat seperti solat sunat 2 rakaat selepas solat fardhu.

5.Meninggalkan Al-Quran tanpa dibaca
Dan berkatalah Rasul: "Wahai Tuhanku Sesungguhnya kaumku telah menjadikan Al-Quran ini satu perlembagaan Yang ditinggalkan, tidak dipakai".

6.Tidak endah apabila melihat manusia melakukan maksiat hatta diri sendiri melakukannya.

(sumber search google)

**Banyak lagi sebenarnya nya faktor yang mengganggu gugat turun naik iman kita...
banyak maen FB,banyak ketawa,banyak nyanyi & macam2 lagi lah..kan..kan..kan..
[Bukan korang la tuu...orang lain lah]

**Kadang kala kita lupa..kita leka..kita alpa..[terutama org yang menaip ni]
Kadang kala kita fikir sesuatu itu tak penting tp sebenarnya ia penting untuk kita..
Oleh sebab itu 'Tolong Ingatkan Saya Selalu'

'MUHASABAH DIRI supaya ALLAH sentiasa dekat diHATI'


“Wahai Tuhan yang sentiasa membolak-balikkan hati, Engkau tetapkanlah hati kami ini di dalam agamaMu”.

p/s : Wish me all da best utk subjek -NUSUS ADABIAH- pd 18/01/2011 ni...
Kalau ada mase bole jengah Dokter Cinta Punye Belog..
Entry ni best..mesti tengok!!ANDA SUDAH SEDIA BERCOUPLE JIKA...
Kan sy dah kate sy dah jatuh Centa ngan blog die..Weee~~~

NaNa(^_^)v
Comments
6 Comments

6 budak baik sudi komen:

farra8979 said... [Reply to comment]

nice blog.. ^_^

NuNu BeBeH said... [Reply to comment]

thanks farra...:)

LIANAZULAK said... [Reply to comment]

Assalamualaikum wbt...

akk nana,ni liana yg ddk kat shatby.
strive 4 marhatillah.
bitaufiq wannajah.
best blog akk.

NuNu BeBeH said... [Reply to comment]

Waalaikumussalam..

Liana..
Mekaseh sudi jengah2 blog akk..
Awk ngah exam jg kan??
All da best ya!!

Doakan akk selalu..
Mudah2an kite same2 najah fid din fid dunia wal akhirah,amiin..

p/s: Ade waktu sudi2 la dtg ke rumah akk ye..
-Syari' talagah(area karnaval),Assofirah-:)

Suhami Ahmad said... [Reply to comment]

InsyaAllah, atok selalu ingat kan ek...tapi kono selalu inatkan atok gak
^_^

NuNu BeBeH said... [Reply to comment]

Mekaseh yo atok...
Samo2 la kito mengingatkan yo..(^_^)v

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...