Sunday 9 January 2011

Macam Hebat!!

Assalamualaikum…

Korang sehat??
Alhamdulillah...Nana sehat2 sahaje…
Bila dihitung2 ada la 8 hari berbaki untuk menghadapi imtihan madah ‘NUSUS ADABIAH’
Wah..oleh sebab tu la laju je menaip nak update blog..yeeeaay!!

Sat2..meh layan lagu ni jap..
Nana Raffali..
Eh, Ana Raffali lah!!Juara AJL25 -TOLONG INGATKAN AKU


Ok,dah2 xmo feeling lebih2..nnt meleleh!!lalalaa~~~
Al-kisahnye…sebelum ni conteng2 kat kertas je..
Ni barulah berkesempatan nak menaip..
Sebelum jadi pekasam baek merajin2kan jari2 ni menari2…

Ntah camner terasa MACAM HEBAT!!
Macam jee..hehehe..
Bila DIA kurniakan ilham nak wat semua ni..
Macam tak percaya,macam kes jiwang pon ade…Wuuu~~~
Tak kisahlah yang penting BUKAN COPY & PASTE!!
Diulang sekali lagi BUKAN COPY & PASTE…hihihi
[sebab entry sebelum2 ni maen copy paste je!!]

Kalau nak dikira seganlah!!
Opkoslah segan nak post entry ni…
Tapi saje nak share kan..Kata2 dari hati gitu…lalalala~~~
Tak tahu nak letak tajuk ape...
Korang pandai2 la wat tajuk sendiri…hehehe
Nak cakap sajak ke,pantun ke,syair gurindam ke..ape2 pon suke hati korang lah..hehehe..
Korang layan je k..

‘Mane yang baek bole jadikan tauladan yang xbaek bole dijadikan sempadan’
Xgitu??hehehe…
'
'
'
'
'
'
'
'
'


Wahai ‘ADAM’ yang pernah bertahta dihati
Namun kini lenyap tidak berseri
Mungkin takdir untuk bersama tidak menyebelahi
Tapi aku pasti patah tumbuh hilang akan berganti

Kecewanya hati bila ditipu
Tapi aku tidak salahkan ‘kamu’ atau pun ‘kamu’
Kerana kini aku sedar kata2 manis manusia itu kadang kala adalah PALSU!!
Aku juga mengakui kelemahan diriku
Terlalu bagi muka & percayakan kamu!!

Terkilan & sedih menyelubungi diri
Saat kata PUTUS yang kau beri
KeSETIAan & keJUJURanku tidak bermakna lagi
Itulah hakikat manusia mudah berubah hati

Dulu kau yakin memilih aku
Janji kau tabur konon akulah yang terbaik buatmu
Tapi ternyata kata2 hanya manis dibibirmu
Sungguh kau berubah dalam sekelip waktu

Berbahagialah dikau dengan pilihan hati
Tapi jangan kau sangka aku bersendiri
Kerna ALLAH, adalah kekasih abadi
Aku yakin mengapa ALLAH menguji
Kerna hati yang alpa dengan cinta duniawi

Wahai ‘ADAM’
Janganlah kamu tertewas!!
Biar jauh beribu batu supaya tebatas segala laku
Bukankah itu yang kita saling ingatkan dulu??
Aku harap kau tidak lupa yang itu

Wahai 'ADAM'
Janganlah kamu tertewas!!
Ingatlah, nikmat yang halal itu indah
Bukankah dulu pernah kita luah??
Aku harap kau hormati kaum yang lemah

Wahai ‘ADAM’
Jangan kau terus permainkan HATI
Kelak kau diuji menyesal sampai ke mati
Mungkin dulu & kini bukan aku yang layak menasihati
Cuma berharap kau tersedar satu hari nanti

Wahai ‘ADAM’
Berbahagialah dengan pilihanmu
Walau hatiku berkecai retak beribu
Tidak terdetik dendam dikalbu
Kerna ALLAH lebih tahu apa & siapa yang terbaik buatku

Ingatlah!!
“Sedang aku diuji dengan KEDUKAAN & AIR MATA
Kamu juga sedang diuji dengan KEBAHAGIAAN & GELAK TAWA”

Alhamdulillah, syukur kepada ALLAH diatas kurniaan tangisan penuh bermakna ini
Biarlah hatiku terus meraih, merintih & mendamba CINTA ILAHI
Dan semoga aku dipertemukan dengan lelaki acuan AL-QURAN yang sejati

**Amacam??Ok x??
'ADAM' bukanlah nama khas ditujukan pada sesiapa ok..
Takut salah faham plak..hehehe
Entry ni wat suke2 je..
Xde kena mengena dengan yang hidup atau pun yang telah meninggal dunia..
Tapi kalau "sape yang makan Nanas terasa lah lidasnya"…Weee~~~~Sori:)

p/s: Best jugak bermaen ngan kata2 ni…
Tapikan orang lelaki besa xfaham kata2 yang mcm indah2 bagai ni…
Kite kena cakap straingt to the point…btol ke??
Sebab diorang lebih hebat bermain kata!!
Tu agaknya sampai xfaham ape yang diorang kata..lalala~~
Tp bukan semua lelaki mcm tu…

Dimana kamu jejaka yang bermain kata tidak dusta malah bermain kata tulus dari hati nurani??


NaNa(^_^)v
Comments
2 Comments

2 budak baik sudi komen:

Iryana said... [Reply to comment]

suka3... best...terbaek...
nak share leh tak?
nak letak kat blog leh?
t saya letak link blog ni...

MakNana said... [Reply to comment]

@Iryana
Terima kaseh Iryana :)
bole2,silakan lah share mana yang baek.. semoga memberi manfaat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...