Thursday 10 May 2012

InsyaAllah, masih punya masa :)

...السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
 ♥بسم الله الرحمن الرحيم♥

 InsyaALLAH, berbaki 2 minggu sahaja lagi bakal menghadapi imtihan fasa 2 2011/2012. Masih punya masa untuk ulangkaji, masih punya masa untuk memahami, masih punya masa untuk menghafal! InsyaAllah, moga saya tidak menjadi dikalangan mereka orang-orang yang rugi, na'uzubillah.
Sabda Rasulullah SollaAllahu 'alaihi Wasallam : “Dua nikmat yang selalu dilalaikan iaitu masa sihat dan masa lapang.” (Hadis riwayat Bukhari). 
 Cemburu juga melihat ada diantara rakan yang sudah banyak persediaan, sedangkan saya masih banyak subjek yang perlu diulangkaji. Dua minggu hanya melayan 2 subjek mengulang. InsyaAllah, apa yang perlu hanya terus berfikiran positif & yakin bahawa kita juga mampu menyaingi mereka nanti. InsyaALLAH, ALLAH ada & yakin dengan pertolongan Allah!

 Sokongan dari keluarga & kawan-kawan sangat saya hargai. Kawan-kawan masih sudi berkongsi nota & masa untuk sama-sama mengulangkaji, moga Allah berkati ilmu yang kami pelajari. Jazakumullahu khairan kathira :)

-sorof - balaghah - nusus -

 Temujanji telah dibuat, moga ALLAH permudahkan urusan saya. Memandangkan saya lebih suka belajar secara berkumpulan, kawan-kawan pun sudi meluang masa untuk bantu subjek-subjek yang saya ketinggalan. InsyaALLAH masih punya masa!

 Moga Allah membuka pintu hati kami agar dapat memahami & moga dicerahkan hati kami agar mudah menjawab di dewan peperiksaan nanti! Ameen Ya Rabb.

 Mohon juga doa dari kalian yang datang menjengah ke blog saya agar mendoakan kejayaan saya & sahabat-sahabat. Syukran.

 - english - nahu - adab - fiqh lughah -

  Tak lupa, macam biasa inilah teman setia saya waktu study.. Tuah ^^

 Ingatan buat diri sendiri lebih-lebih lagi, jaga hati, jaga lidah, & jaga tingkah, moga Allah redha dalam setiap langkah.

 Jaga posting entry jugalah! Moga menjadi bacaan yang bermanfaat untuk semua :)

 p/s : Innalillahi wainna ilaihi raji'un. Al-fatihah untuk arwah Mak Ngah Zainab yang telah kembali ke rahmatullah pagi tadi waktu malaysia. Moga beliau ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Kita juga pasti menyusul.

 NaNa =^.^=
Comments
2 Comments

2 budak baik sudi komen:

Mr. Asada said... [Reply to comment]

selamat maju jaya.. bittaufiq wannajah..

:)

MakNana said... [Reply to comment]

@ASaDa RyutaRo Selamat Maju Jaya jug Asada! syukran :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...