Tuesday, 7 December 2010

Salam Maal Hijrah -1432-

Assalamualaikum...

Ape kabo sume??
Alhamdulillah, pagi ni diberi kerajinan nak menekan2 huruf kat keyboard lappy ni...
Tuah pon pepagi da termenung kat tingkap...
Aiissh,sejuk la Tuah...,meh masuk lah..

Haaa,sebenonye..Nana nak mengucapkan "Selamat Tahun Baru Islam 1432" utk semua muslimin muslimat...
Alhamdulillah...masih diberi nikmat iman & islam utk kita...
Dalam kita xsedar itulah nikmat yg paling besar utk kita..
InsyaAllah tahun ni kita sama2 perbaiki diri & tingkatkkan amalan kite padaNYA...

Ni lagu yang sinonim dengan Maal Hijrah...
Korang2 pon mesti hafal punye lah lagu ni...
Ingat lagi mase kecit2..Masa Nana tadika...
Wat persembahan nyanyi lagu Maal Hijrah ni reramai...Ala2 nasyid gitu kan..
Korang pon mesti ade kan...:D




Lagi satu kan....nak tanye korang lah...
Jawab taw...jawab taw...:D


Korang tahu x hepi besday korang tarikh Hijri??
Nananye tarikh lahir dalam kalendar hijri 2 Safar 1408...
So,Next month besday Nana taw..hihihi..

Biasa mesti org xbape nak hengat kan tarikh hijri??[Orang tu bukan korang lah,org laen..:D]
Orang tu ingat tarikh omputeh je...
Lagi la skrg da ade FB...
Kalau hepi besday mesti wish berderet2...
Konon mcm sume ingat besday kite...ahaks...

Jom cek tarikh lahir korang dalam tarikh hijri..
Korang boleh klik sini...

Layan lagu 'Bulan-Bulan Islam'
Dolu2 Mak cakap kumpulan ni macam KRU versi Nasyid je..3 org la katekan..hehehe]


p/s:Syahri gai imtihan...Rabbuna Yusahhil 'Alaina...

NaNa(^_^)v
Comments
1 Comments

1 budak baik sudi komen:

mekdonel said... [Reply to comment]

Nice Post!!
Btw,this is one of the truly great blog :
www.fdausamad.blogspot.com
Just baca 4-5 entry, sure jadi ketagih..
Im not kidding dude!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...