Friday 2 August 2013

Malam² terakhir Ramadhan di perantauan

...السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
 ♥بسم الله الرحمن الرحيم♥



Alhamdulillah, sudah sampai ke 10 malam terakhir Ramadhan. Sekejap je rasanya, Ramadhan bakal meninggalkan kita lagi. Moga berkesempatan untuk bertemu Ramadhan di tahun akan datang, Ameen Ya Rabb..

Bila Ramadhan semakin sampai ke penguhujungnya, maka masing² sibuk membuat persiapan untuk menyambut hari Lebaran. Tradisi orang Melayu tentulah lebih meriah! Kalau boleh 30 syawal nak disambut sepenuhnya. Apa pun disamping membuat persiapan untuk menyambut Lebaran jangan lepaskan peluang dimalam² terakhir Ramadhan ini untuk kita sama² memburu laylatul qadar! InsyaAllah.

Ok, semalam sempat telefon Mak dikampung selepas dapat berita Bapak admitted di Hospital tapi Alhamdulillah, Mak kata tak ada yang serius cuma Bapak penat dan Doc nasihatkan Bapak berehat di Hospital. Moga Allah memberi kesembuhan yang segera buat Bapak.

Berborak dengan Mak, nampak gaya raya tahun ni meriah sebab giliran abang² & kakak² pulang berhari raya di kampung tahun ni, cuma.... anak dara dia seorang ni je la beraya diperantauan.

Nana tahu Mak, Bapak & semua rindu, Nana lagi lah rinduuuuuuuuuuu T.T InsyaAllah ini last beraya jauh dinegara orang!

Sebelum cerita bertambah sayu, terus ubah topik..hahahaa..

Sebenarnya nak mencari mood untuk membuat persiapan raya diperantauan ni. Walaupun tahu kawan² ramai yang pulang beraya di Tanah Air, tapi untuk memeriahkan suasana kena la buat persiapan jugak. Alhamdulillah, semalam dah mula membaking biskut raya! Biskut 'Afiah. Haa, tak pernah dengar kan nama biskut ni? haha... Ok, nantikan resipi² biskut raye perantau ye :P

p/s: Tak sabar nak terbang pulang for good tahun ni! Rabbi Yassir Wala Tu'assir!

NaNa=^.^=
Comments
0 Comments

0 budak baik sudi komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...