Sunday 30 December 2012

Suka Duka 2012

...السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
 ♥بسم الله الرحمن الرحيم♥

Alhamdulillah, ini entry penutup tirai 2012 :)

InsyaAllah, 2013 bakal menemui kita tak lama lagi. Andai dipanjangkan usia, diberi izin olehNya untuk menaip entry maka adalah entry² yang bakal di publish untuk 2013 nanti.

Alhamdulillah, kupanjatkan kesyukuran yang tidak terhingga kepada Yang Esa diatas segala nikmat kurniaanNya. Sepanjang sependek 2012 yang telah saya lalui segala manis & pahit terpahat & tersimpan rapi didalam hati. Sungguh! tahun ini pelbagai ujian yang menimpa, namun ujian itu juga adalah nikmat yang terbaek untuk saya. Ujian yang datang membuatkan kita lebih dekat dengan-Nya. Ujian yang datang mengajar kita bersabar & redha dengan ketentuan-Nya. Ujian yang membuatkan saya berfikir, bangun & semangat mencari apa hikmah tersembunyi disebaliknya. Ya! sungguh layak diberi ujian buat Hamba.

Terindah, Makkah yang ku Rindu

Alhamdulillah, tahun 2012 yang mencatat pelbagai memori gembira & bahagia. Terindah! Saat Allah permudahkan jalan & menerima ku & sahabat²ku menjadi tetamu-Nya. Menyambut Ramadhan & Syawal di Haramain. Tak kan hilang dari ingatan saat memandang Kaabah yang indah buat kali pertama, tak akan pernah puas, bertawaf mengelilinginya, bersaie & bertahalul menyempurnakan rukun umrah yang 5. Allahu Rabbi, rinduuuuuuuuuuu yang tersangat dalam. Moga Engkau terimaku sebagai tetamu lagi.

Sanah helwa Sahabatku!

29.12.2012, ulang tahun kelahiran sahabat tersayang 'Husnul Hatimah'. Alhamdulillah, dengan plan yang ala² koboi berjaya juga bikin surprise untuk dia. Hampir 6 tahun di Mesir tak pernah kami sambut ulang tahun kelahiran bersama. Alhamdulillah, memandangkan tahun terakhir tiada exam untuk sem 1, maka dapatlah menyambut sekadarnya. Hanya ingin mencatat lagi memori indah bersama 'Sahabat' untuk tahun terakhir di Mesir. Hanya ingin memberi penghargaan kepada 'Sahabat' yang ada saat suka duka, berkongsi tawa & air mata. Hidup jauh diperantauan, berjauhan dari keluarga membuatkan kami lebih saling memerlukan. Persahabatan bermula dari sekolah menengah sehingga kini berusia hampir 12 tahun. InsyaAllah, sahabat selamanya kekal hingga ke syurga. Moga Allah redha dengan persahabatan ini. Ameen Ya Rabb.

Apa azam 2013?
 Orang yang BIJAK adalah orang yang MENIKMATI HIDUP DENGAN SEDIKIT KEINGINAN, kerana makin banyak keinginan makin besar peluang untuk gelisah. 
 Moga segala apa yang dirancang seiring dengan Redha-Nya :)

p/s: Bismillah, selamat datang 2013.

NaNa=^.^=


Comments
0 Comments

0 budak baik sudi komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...