Sunday 9 December 2012

No Hard Feelings

...السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
 ♥بسم الله الرحمن الرحيم♥

-sekadar hiasan-

Sabar! Sabar! Sabar! Okeh, sedang berSABAR tahap dewa sekarang ni. Perangai! Haish! Kalau meletop ni mahu keluar api macam naga tu. *tetibe* Astaghfirullah!

Alhamdulillah, masih mampu mengawal rasa geram dengan perangai manusia ni. Kadang² Tuah & Teja pulak menjadi tempat luah perasaan. Orang yang ada akal ni pon kadang² hilang rasa belas kasihan. Haish!

Rasulullah ada bersabda "La taghdab" yang bermaksud "Jangan Marah", larangan ini jelas menunjukkan bahawa sifat marah itu adalah sifat yang tidak elok. Didalam Al-Quran juga terlalu banyak ayat yang menyaran kita agar selalu bersabar. "Fasobrun Jameel" diantara lafaz yang termaktub didalam Al-Quran yang bermaksud "Sabar Itu Indah". Sifat Allah itu sendiri Maha Penyabar juga jelas menunjukkan bahawa betapa mulianya sifat ini.

AllahuRabbi, manusia yang imannya kadang bertambah kadang berkurang seperti saya, masakan mampu untuk mengelak dari merasa MARAH T__T. Astaghfirullah.
Kadangkala seperti mahu hidup sendirian, tapi Allah kurniakan kita kawan. 
Kadangkala perangai kawan sangat menjengkelkan, tapi mungkin Allah datangkannya kepada kita untuk menguji kesabaran.
Orang buat baik, kita balas baik. Orang buat jahat kita balas dengan DOA & KEMAAFAN.

 Mak pesan, "Memang perangai orang ni macam², awak sabar. Jangan berkira, rasa belas kasihan dengan kawan², macam la awak tu betul sangat"  heh! yang last tu #sentap! :D Terima Kasih Mak!

 p/s: Jangan dengan sebab kebaikan yang kita lakukan, mula la naek lemak & selalu ambil kesempatan. Sekian. Hahaa! blog jadi tempat lepas geram :D No hard feeling.. XoXo publish! #IstanbulAkuDatang

 NaNa =^.^=
Comments
1 Comments

1 budak baik sudi komen:

amie... said... [Reply to comment]
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...