Thursday 8 September 2011

S.Y.U.K.U.R

...السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
♥بسم الله الرحمن الرحيم♥

Alhamdulillah, segala puji bagi ALLAH diberi daya,ruang & kesempatan untuk menaip lagi di blog yang hidup segan mati tak mahu ini. Agak lama tak meng'update' sebarang cerita, berita & sewaktu dengannya. Bukan sengaja,ketiadaan masa & idea itulah puncanya.

Syukur... Saat jari jemari mengetuk-ngetuk papan kekunci,bermacam-macam rasa ada dihati. Alhamdulillah, ketenangan & kebahagian yang ku raih kini.

Malaysia

Alhamdulillah, dengan rezeki yang tidak disangka-sangka, 2 hari sebelum raya pesawat Qatar Airways selamat mendarat di KLIA. Ya! saya selamat tiba di tanah air. Walaupun mengikut kiraan & perancangan tahun ini bukan giliran saya untuk pulang ke kampung halaman, tapi inilah dia kuasa TUHAN. Alhamdulillah, dapat bersua, bermesra & melepas rindu bersama keluarga di tanah air lagi tahun ini. Oh! ada satu lagi perkara yang buat saya agak teruja & gembira sebenarnya saat tiba dibumi Malaysia :)

Jumpa lagi Alexandria.

Alexandria

Alhamdulillah... Berkat doa ibubapa, sanak saudara juga sahabat-sahabat, saya 'NAJAH' dalam imtihan yang telah saya hadapi baru-baru ini. Tiada yang lebih membahagiakan melainkan saat melihat senyuman ibubapa tanda gembira dengan berita dari Kota Pantai. Mak,Bapak... Alhamdulillah,Nana dah tahun akhir! Syukuuuur padaMU Ya ALLAH. InsyaALLAH, semangat & dorongan dari mereka akanku jadikan azimat untuk berusaha lebih gigih. Mohon doa dari kalian juga :)

Beginilah cara 'natijah' kami diumumkan. Sekadar ditampal di dinding atau cermin kuliah. Berdebar-debar cari nama. 
Kredit gambar to Piah

September

Bulan September yang bakal meggenapkan usia saya. Terasa sekejap masa berlalu. Otak & pemikiran juga seakan-akan sudah merencana untuk kehidupan masa hadapan. Tanda-tanda dah matang ke ek? :P
Tiada kata yang lebih indah melainkan segala pujian bagi ALLAH kerna diberi nikmat pinjaman dalam pelbagai bentuk kepada diri ini  untuk hidup dibumi bertuah.

Ibarat bunga yang kembang mekar hidup segar bugar namun lama kelamaan layu dan gugur satu persatu. Begitulah hidup kita yang pasti akan berakhir. Semoga mati kita berakhir dengan husnul khatimah,Ameen..

Tuah & Princess

Terpaksa berpisah untuk seketika. Terasa dah lama, rupanya tak sampai 2 minggu saya tinggalkan dia jauh disana. Alhamdulillah, syukur punya teman membantu. Terima kasih tidak terhingga kepada Bee Smile & Izzah Hanani yang sudi menjaga Tuah saya & Princess. Semoga ALLAH membalas jasa baik kalian.


Rasanya tidak terlambat untuk mengucapkan SALAM EID MUBARAK untuk semua. Maaf Zahir & Batin.

Minal a'idin wa al-faiezin, kullu 'amin wa antum bikhair :)
Semoga kita berada dalam kalangan orang yang kembali kepada fitrah & berjaya, setiap tahun hendaknya kamu dalam kebaikan :)

p/s : ALLAH adalah sebaik-baik perancang... Sungguh berkat keSABARan membuahkan keBAHAGIAan :)
NaNa(^_^)v
Comments
0 Comments

0 budak baik sudi komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...