Monday 25 June 2012

Morsi! Morsi! Morsi!

...السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
 ♥بسم الله الرحمن الرحيم♥

Alhamdulillah, masih diberi peluang bernafas lagi di bumi barakah.

Hampir setahun lebih telah berlalu revolusi 25Januari & Ops piramid. Semalam 24 Jun 2012 telah diumumkan Presiden Mesir yang baru. Alhamdulillah, kemenangan berpihak kepada Dr Muhammad Morsi Isa' al-Ayyat.

Kebetulan semalam selesai imtihan untuk last paper~ terus menuju ke San Stifano(pasaraya) sekadar window shopping je :P. Pelik juga bila keadaan jalan yang lengang & ramai pengunjung pasaraya berkumpul ramai-ramai didepan kedai(tengok tv). Oh! baru teringat, masing-masing sedang menunggu pengunguman rasmi keputusan undian untuk Presiden Mesir.

Selepas asar segera pulang ke rumah. Ketika melalui lorong untuk menuju ke rumah, tiba-tiba kelihatan seorang 'amu keluar dari kedai sambil mengangkat tangan dan menjerit,
"Morsi! Morsi! Morsi! Takbir! AllahuAkbar!". 
Riuh rendah sana sini penduduk Mesir bersorak dengan kemenangan Dr Morsi! Takbir! AllahuAkbar!. SubhanaAllah, saya & kawan terpinga-pinga juga mula-mula. Lantas mengucap syukur Alhamdulillah dengan kemenangan Dr Mursi. Dapat merasakan kegembiraan mereka. Tacing!

Punye la excited, tangan ni macam menggigil-gigil pulak nak tekan punat kamera. Ni je la sempat saya snap. Kuda ni pon hepi agaknye sebab lari kemain laju, mungkin terkesan dengan tuan dia yang semangat melaung takbir!


Sampai di bawah 'imarah(bangunan) tempat saya tinggal, kelihatan baba(tuan rumah) pon kemain gembira.
'indana Rais Gadid. Morsi! 
Alhamdulillah, Semoga Allah memberkati kita semua! Kebangkitan ISLAM semakin dirasakan.. :)
Fakta : Dr. Mursi, pemimpin negara ke-2 dalam dunia moden kini yang menghafal 30 juzuk Al-Quran selepas PM Palestin, Ismail Haniyah

p/s : Best jugak layan lagu ni, Raisna Morsi!:P

NaNa=^.^=
Comments
0 Comments

0 budak baik sudi komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...