Wednesday 12 October 2011

Tumblr : nunalifnunalif.tumblr.com

...السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
♥بسم الله الرحمن الرحيم♥

" Tumblr is a blogging platform that allows users to post text, images, video, links, quotes, and audio to their tumblelog, a short-form blog. Users are able to “follow” other users and see their posts together on their dashboard. "
Kadang-kadang hasil penulisan yang panjang lebar buat orang penat atau tak ada masa nak membaca. Jadi Tumblr ni sesuai sangat bagi orang yang kurang berminat untuk membaca penulisan yang panjang berjela & sesuai juga untuk blogger yang kurang rajin atau ketiadaan idea untuk update blog. Reblog je, dah ada entry baru. Simple sangat :)

Mungkin saya agak ketinggalan kerana kebiasaannya saya jengah-jengah Tumblr orang lain je dan semalam agak berminat untuk creat Tumblr sendiri(siap buat header lagi), Alhamdulillah.

Saya memilih 'Love Letters' untuk title Tumblr. Bukan surat-surat cinta biasa tapi saya memetik potongan-potongan ayat cinta-Nya. Ayat-ayat cinta ALLAH didalam mashaf Al-Quran yang terkadang kita lupa betapa indahnya janji-janjiNya pada kita. Saya juga selitkan perkongsian yang lain seperti quote yang menarik, gambar-gambar & sewaktu dengannya. Segala mesej atau apa sahaja di Tumblr, saya tujukan khas sebagai peringatan buat diri sendiri terutamanya & suka untuk berkongsi dengan semua.
"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan."- Imam Hasan al-Basri-
Jemput lah singgah ke Tumblr saya. InsyaALLAH,moga bermanfaat untuk semua. Mana yang baik, silalah ambil jadikan pedoman & panduan, mana yang terkurang jangan malu jangan segan hulurkan teguran dengan senyuman :)

p/s: Saya sudah jatuh cinta pada Tumblr! Siapa ada Tumblr? :)

 NaNa(^_^)v
Comments
3 Comments

3 budak baik sudi komen:

Al-haQiem said... [Reply to comment]

betul²..:)

Al-haQiem said... [Reply to comment]

betul²..yang bestnye tumblr leh update gune blackberry je..:)

MakNana said... [Reply to comment]

@Al-haQiem

Android pon boleh jugak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...