Wednesday, 1 January 2014

2013 tetap dihati | Ahlan Wasahlan 2014

...السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
 ♥بسم الله الرحمن الرحيم♥

Selamat Tahun Baru Masihi 2014!
Selamat menempuh suka duka 365 hari!!

Sekadar hiasan -BurgerBakarAbangBurnJajahanKajang-
Lama dah tingin makan burger abang burn, Alhamdulillah semalam ditunaikan permintaan..hehee♡♡♡

Tahun 2013 mencatat memori suka duka. Memori indah tanpa disangka tanpa diduga.
La haw la wala quwwata illa billa, kalimah ini sungguh menjadi bukti bahawasanya tiadalah daya & upaya diri sendiri melainkan hanya dengan pertolongan Allah semata-matalah semua ini terjadi.

Alhamdulillah, esok masuk bulan ke-dua bergelar seorang ISTERI kepada SUAMI.. cewaah!!

ALHAMDULILLAH ♥
Kelakar pulak bila baca semula entry² yang lepas. Entry time single mingle kemain la ayat mencari imam bagai kan. hahahaa! *gelak untuk diri sendiri*

Masih tidak percaya sebenarnya saya isteri dia..hahahaa!  

Alhamdulillah, merasa nikmat alam rumah tangga yang baru hendak bermula.
Masih belajar untuk mengenali suami, masih belajar untuk mengambil hati suami, masih belajar itu ini serba serbi tentang suami. Keutamaan kini adalah pada SUAMI. Lebih lagi kami baru mengenali.

Hidup berumah tangga, perkara yang mungkin remeh juga perlu diambil kira, 
Benar dikata, nak kawen tu seronok tapi bila dah alaminya... rasakan la! hahaa..
Bukan apa, bak kata suami "Sebelum ni kita selalu buat keputusan sendiri, untuk diri sendiri tapi la.. keputusan kita untuk kepentingan kita bersama"

Ya! Bersama! mungkin ini juga bak orang kata "DUA JIWA SATU HATI".

Alhamdulillah, nasihat dari keluarga & sahabat² yang telah berumah tangga akan saya semat dalam hati sebagai panduan & pedoman untuk melayari ikatan cinta halal kami ♥

Mungkin sebelum ditemukan jodoh, kita tertanya² siapakah? bilakah? bla bla bla. Selitkanlah  kesabaran & bersangka baik pada Tuhan agar dapat menguatkan hati bahawa ada jodoh untuk kita satu hari nanti!

Bila telah sampai waktunya, ikatan jodoh sudah termetri. Kita telah tahu siapa bakal suami atau isteri tapi pasti mengambil masa untuk saling mengenali (hatta orang dah bercouple pon tetap tak dapat mengenali pasangan masing²) maka tahap kesabaran perlu dipertingkatkan lagi! Bukan setahun dua tapi mungkin lebih untuk kita baru betol² mengenali warna warni pasangan kita ^^

Alhamdulillah punya suami yang selalu ingatkan agar kami saling "SABAR" dalam fatrah mengenali.
Alhamdulillah mungkin cara suami tidak seperti suami² lain tapi saya yakin ini cara suami mendidik saya untuk belajar hidup "cara kami"! sayang suka, hehee..

Alhamdulillah ala kulli hal wan ni'mah.

p/s: Tuah masih tak pulang ke rumah, REDHA. Mungkin ini ujian Allah beri. Segala apa yang kita sayang pasti akan pergi & mungkin kita pula bakal meninggalkan insan yang kita sayangi :)

Moga tahun ini & seterusnya dikurniakan hadiah yang lebih indah lagi buat kami ^^ AllahuRobbi.

NaNa=^.^=



Comments
3 Comments

3 budak baik sudi komen:

ummi_khalish said... [Reply to comment]

acik nanaaaaaaaaaaaaaa...rindunyer..selamat menempuh alm berumahtngga..semoga cpt2 bertiga...hihihi...nnti pm no tau......:-)

NunAlifNunAlif said... [Reply to comment]

@ummi_khalish kaakk.. rindu akk jugak! rindu aisyah bambam tuu...hehe.. amiiin ya rabb, doakan kami ye kak! tak sabar nak join club mama papa pulakk...hehe

Cik Itah@RRP said... [Reply to comment]

selamat menempuhi tahun baru 2014 :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...