Wednesday 11 July 2012

#Ramadhan di perantauan :)

...السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
 ♥بسم الله الرحمن الرحيم♥

Alhamdulillah, masih dipinjamkan lagi nikmat nyawa. Fuuuh! bernafas lagi. Alahai, hampir seminggu blog ni sunyi sepi. Ini la dia salah satu penyakit, bila musim imtihan mencurah-curah idea nak post entry, bila tiba musim cuti idea tetibe kering kontang. huh!

Ku gagahkan juga jari jemari untuk mengetuk papan kekunci. hehee!

InsyaAllah, 9 hari lagi kita bakal berjumpa dengan bulan Ramadhan. Tahun ni saya kembali berpuasa & berhari raya di perantauan setelah 2 tahun berturut-turut asyik pulang bercuti berpuasa & berhari raya di tanah air. Tahun depan & seterusnya insyaAllah puasa & berhari raya di Malaysia!Ameen~

Keterujaan untuk menyambut ramadhan itu semakin meluap-luap, tak sabar! Walaupun rindu ingin berpuasa & berhari raya bersama keluarga tapi berpuasa di tempat orang terutama di Mesir mempunyai kelainan tersendiri.

Di Mesir Ramadhan disambut seperti Hari Raya di Malaysia, meriah! Kedai-kedai sudah mula menjual lampu fanus. InsyaAllah, ada rezeki macam nak bawak balik Malaysia satu nanti, yang comel-comel cukup lah sebab pernah tunjuk gambar kat Mak, dia macam berkenan je. Hehee!


Bila Ramadhan menjelma mula la ada hidangan-hidangan yang tak ada selain dari bulan Ramadhan, Kunafah & Qathtayif! Cari-cari gambar tak jumpa pulak, tapi ada video itu pon tahun lepas punye lah, layan je la ye :)



Tukang record: Cik Amie & Cik Bee Smile

Ok, cukuplah sedikit pengenalan untuk Ramadhan di Mesir. InsyaAllah, ada masa nanti saya akan update kemeriahan Ramadhan di bumi anbiya' tahun ni! Kalau cerita semua nanti tak ada cerita dah nak di hapdet pulak. hehee!

Ahlan-ahlan Ya Ramadhan~♥

p/s: Doakan untuk natijah imtihan saya ye kawan-kawan! Moga saya & sahabat-sahabat najah kabir tahun ni, Ameen Ya Rabb!

NaNa=^.^=
Comments
0 Comments

0 budak baik sudi komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...