Friday 12 August 2011

Tetamu istimewa

...السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
♥بسم الله الرحمن الرحيم♥

Kita merancang tetapi ALLAH adalah sebaik-baik perancang.


Tidak ada rezeki nampaknya untuk bertamu ke Rumah ALLAH,mungkin ada hikmah tersembunyi disebalik ujian ini...

“Sesungguhnya Allah mencatat kebaikan dan kejahatan, kemudian menerangkan tentangnya. Maka barangsiapa yang bercita-cita hendak mengerjakan kebaikan tetapi belum mengamalkannya, Allah mencatat bagi orang tersebut di sisi-Nya dengan kebaikan yang sempurna. Barangsiapa yang bercita-cita hendak mengerjakan kebaikan kemudian melakukannya, maka Allah akan menulis untuknya dengan sepuluh kebaikan sehingga 700 kali ganda dan dilipat gandakan sebanyak-banyaknya.Kemudian barangsiapa yang bercita-cita hendak melakukan kejahatan tetapi belum mengamalkannya, maka Allah akan mencatat untuknya kebaikan yang sempurna. Tetapi barangsiapa yang bercita-cita hendaklah melakukan kejahatan kemudian melakukannya, maka Allah akan mencatat untuknya satu kejahatan sahaja”. (Bukhari: 6491 dan Muslim: 131)

Tatkala diri yang lemah ditimpa musibah.. Dikurnia seorang teman menasihatkan♥

"Innalillahi wainna ilaihiroji'uun... Sabarlah wahai ukhti.. Satu hari Allah akan menjemputmu dengan keadaan yang tidak kamu sangka2.. betulkan niat kembali, berdoa ingin bertemuNya di sana.. sabarlah wahai ukhti, sabarmu punya pahala yang tidak terperi.. ada hikmah atas semua ni.. jgn jemu untuk beribadah di tempat bumi berpijak, agar kita akan rasa manisnya beribadah sewaktu di rumah Allah yang paling agung :) Hasbunallahu wani'mal wakeel.." Syukran :)

Lantas tersenyum, sungguh ALLAH mengetahui & sungguh ALLAH merancang yang terbaik untuk kita.. Sentiasa bersangka baik kepada ALLAH, Redha & Sabar menanti Hikmah :)

p/s: Debaran menanti natijah imtihan pula menjelma.. Rabbuna najihna Ya Rabb..

NaNa(^_^)v
Comments
0 Comments

0 budak baik sudi komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...